צור קשר ישירות לנייד שלי: 054-4501848


לימוד שחיה לילדים ומבוגרים ושחיה טיפולית

“מאיזה גיל מלמדים לשחות”? שאלה שחוזרת על עצמה כאשר דנים בלימודי שחיה.
הגיל הממוצע בו מתחילים לשחות באופן עצמאי הוא 5.5. זהו גיל בו ילד מוכן מבחינה פיזיולוגית ורגשית ללמוד לשחות ולהתקדם במים באופן עצמאי.
כמובן שיש יוצאים מן הכלל וכמובן שכל ילד הוא עולם בפני עצמו. יהיו ילדים שיהיו מוכנים בגיל 6 ומעלה ויש כאלו שכבר בגיל 5 תופסים את העניין.
אין כל ספק שילד/ה שהשתתפו בפעילות לפעוטות/תינוקות לאורך זמן, לומדים כבר בגיל 3.5-4.5 להתקדם במים, להרים ראש ולקחת אוויר.

סגנון השחיה המקובל בלימודי שחיה הוא החזה.
זה נכון שתנועת הרגליים בחתירה מזכירה את התנועה הטבעית של ילדים ברגליים (בעיטות), אך מבחינת נשימה, לילד/ה קשה יותר לקחת אוויר מהצד (חתירה). לעומת סגנון החזה, שם על הילד/ה להרים את הראש קדימה.גם מנח השחיה בחתירה (שכיבה על הצד) מסובך יותר עבור הילדים מאשר מנח סגנון החזה.

“כמה שיעורים צריך עד שלומדים לשחות”?
לרוב נדרשים 10-12 שיעורים. (קבוצתי או פרטני) ללימוד שחיה.זהו פרק זמן שמספיק ללמוד לשחות ולא להסתגנן ולהתמקצע בשחייה.
למבוגרים, לימוד שחייה בסגנון חזה יכול להמשך 4-6 שיעורים.

אחרי שלומדים את סגנון החזה, ניתן ורצוי ללמוד סגנונות נוספים כמו חתירה וגב.

שחיה הינה אחת ממיומנויות הישרדות בסיסיות.
כאשר ילד/ה, נער/ה, בוגר/ת לומדים לשחות, התהליך ותוצאתו משפיעים באופן ישיר על בטחונו העצמי של אותו שחיין/ית.
עלייה בבטחון העצמי, משפיעה בעיקר אצל ילדים, על דימוי גוף ותחושת הבטחון בסביבה הישירה (משפחה וחברים)

מבוגרים שאינם יודעים לשחות, ירגישו צורך ללמוד לשחות בעיקר במצבים חברתיים (ים, בריכה, טיולי מים..).
יותר מאוחר כהורים לילדים וסבים לנכדים.
במדינה שופעת חום ושמש כשלנו יש חשיבות עליונה לנושא לימודי שחיה.

“שחייה טיפולית” – לימוד סגנון שחייה, בהתאמה אישית, תוך כדי התחשבות במגבלות פיזיות,קושי פיזיולוגי ו/או בעיה רפואית.
לדוגמה:
לחיזוק מקרבי שכמות (עקמת וקיפוזיס), שרירי גב ובטן (פגיעות גב ודיסק גב), נשתמש בסגנון שחיה גב וחתירה. אפשרי גם לשחות בסגנון החזה, אך צריך להשתמש בשנורקל, כדי להמנע בזמן הרמת ראש ולקיחת אוויר מקיעור חוליות הצוואר והגב והעמסה מיותרת על חוליות גב תחתון.
לצורך שיקום וחיזוק מפרק הירך והברך, נשתמש בשחיה בסגנון חזה וחתירה בעיקר.
לצורך טיפול באסטמה וקוצר נשימה נשתמש בסגנון החתירה והחזה. נשלב גם צלילות (הוצאת אוויר). בעומק של לפחות מטר ומעלה לצורך חיזוק השרירים הפועלים במערכת הנשימה (סרעפת וריאות).
לצורך שחרור מפחד מים/חרדת מים, נשתמש כמובן בשחיית החזה.